Bolehkah Mesin Kangen Dipercayai?

Jawapan:
Ini pandangan pribadi saya yang menggunakan mesin dan menikmati airnya sejak tahun 2016 (kira-kira 5 tahun):
  1. Jangan percaya selagi tak yakin. Tapi jangan menghukum kalau belum mengkaji secara mendalam.
  2. Jika ada mesin yang lebih baik lagi dari mesin kangen, saya syorkan miliki mesin tersebut. Kita tak taksub dengan mesin kangen.
  3. Mesin kangen water diluluskan oleh SIRIM. Boleh digunakan di Malaysia. Syarikat Enagic dari Jepun amat prihatin dalam hal ini.
  4. Harga murah atau mahal adalah subjektif. Kalau tak suka jika diberi free pun orang tak mahu. Yang penting ialah nilai tambah mesin berkenaan.
  5. Alhamdulillah kini beberapa bank termasuk Bank Rakyat, CIMB, MBB, Bank Islam, RhB, Public Bank dan beberapa bank lagi menawarkan pinjaman kad kredit tanpa intrest kepada bakal pemilik mesin kangen. 
  6. Yang terkini juga bakal pemilik mesin kangen water daripada kakitangan kerajaan dan GLC boleh menggunakan pinjaman koperasi seperti koperasi Ukhuwah, KOSWIP dan lain-lain untuk memiliki mesin ini sehingga tempoh 10 tahun. Bayaran bulanan rm2xx shj.
  7. Memiliki mesin kangen hanya untuk mereka yang yakin nilai tambahnya. 
  8. Teknologi terkini hanya untuk orang yang berani mendekati sahaja. Ha..ha
  9. Bergembira apabila memiliki mesin ini dengan menikmati air bersih dan menyihatkan serta berkongsi air minuman ini kepada ahli keluarga dan kenalan yang berhajat.
Kejujuran Diutamakan.







Comments

Popular Posts