Wujudkah Salah Faham Terhadap Mesin Kangen?

Jawapan:

Ya memang ada beberapa salah saham terhadap produk ini. Contohnya:
  1. "Mahalnya harga mesin kangen?" Ulasan: Mahal atau murah adalah perkara subjektif. Mahal jika anda melihat dari sudut mesin kangen water sebagai penapis air seperti yang ada di pasaran. Jutawan pun akan kata mahal jika tak faham valuenya. Berbaloi harga mesin ini jika anda faham value nya.
  2. "Bahaya air alkali daripada mesin ini!!" Ulasan: Memang bahaya air alkali jika dicampurkan dengan bahan kimia. Mesin kangen tidak menggunakan sebarang bahan kimia untuk menghasilkan air alkali di mana pH nya 8.5 atau 9.0 atau 9.5. Jika nak bukti, boleh check dengan pemilik-pemilik mesin ini. Yang uniknya mesin ini juga dapat menghasilkan air pH nya berasid seperti pH 5.5 dan pH 2.5 serta pH 7 seperti air penapis biasa.
  3. "Mesin ini tak canggih sebab tak ada sejuk dan panas." Ulasan: Antara tujuan mesin ini dibuat supaya tahan lama. Tempoh jangka hayatnya ialah 15 - 25 tahun jika dijaga dengan baik. Lazimnya produk ada sejuk dan panas tak tahan lama.
  4. "Mesin kangen adalah produk scamer!" Ulasan: Tuduhan begini adalah fitnah besar. Dosanya lebih besar daripada dosa membunuh. Harap bertaubat. (Saya doakan orang berkenaan dimaafkan Allah). Mesin ini telah diluluskan oleh SIRIM untuk pengedaran di seluruh Malaysia. Di USA, Singapura, Jepun, Australia, Dubai, India, Australia, Jepun, Korea, Itali dan lain-lain ada ibu pejabatnya secara resmi. Anda boleh search google mencarinya. Jika tak mahu memiliki, harap tidak tabur fitnah. Saya doakan semoga pembuat fitnah bertaubat. Saya bukan taksub dengan mesin ini, cuma ingin berkongsi kebaikan manfaat mesin ini. Jika ada mesin yg lebih baik daripada mesin kangen ini... insyaallah saya juga akan memilikinya.
Terima kasih.

#kangenwatermalaysia
#enagic
#fikirteknologi





Comments

Popular Posts