Kenapa Kita Perlu Air Kangen Yang Fresh?

Perkongsian oleh : MSSM, Shah Alam.

Air Kangen perlu diambil secepat mgkn dari Machine utk mendapatkan kebaikan maksima dan true health. Fresh Kangen Water mengandungi ion OH- yg banyak serta kandungan Active Hydrogen (Hydrogen Gas), H2 yg tinggi. Apabila Air Kangen dibotolkan, hydrogen gas yg terhasil akan hilang dlm masa beberapa hari dan Ion OH- yg pada mulanya amat banyak akan berkurangan berkadaran ngn masa disebabkan Ion OH- telah mula bergabung dgn ion mineral yg lain spt ion Mg2+, ion Ca2+ utk membentuk Magnesium Hydroxide and Calcium Hydroxide.

Kita selalu mendengar yg org yg minum air kangen, staminanya akan meningkat. Bagi saya, setelah berbincang dengan rakan2, statement ini adalah benar jika kita mengambil Air Kangen yg fresh dimana ketika itu Air Kangen punyai Ion OH- yg byk. Apabila kita minum Air Kangen yg fresh, kita secara langsung minum Air Kangen yg punyai Ion OH- yg banyak. Di dalam badan kita, Ion OH- ini akan bergabung ngn Ion OH- yg satu lagi utk membentuk molekul Air dan Oxygen

2OH- + 2OH- = 2 H2O + O2

Secara tidak langsung, Air Kangen yg fresh akan memberi kita lebih Oksigen didalam badan yg menyebabkan Stamina kita increase serta byk lagi kebaikan yg boleh kita senaraikan.

Fresh Kangen water juga punyai Hydrogen gas atau juga dikenali sbgai Anti Oxidant kerana sifatnya yg senang menderma electron. Disebabkan fresh Air Kangen punyai kandungan hydrogen a.k.a Anti-Oxidant yg banyak, Radikal bebas yg sifatnya tidak punyai pasangan electron yg cukup, yg sentiasa dikeluarkan oleh badan kita tanpa henti akan mengambil electron dari hydrogen utk melengkapkan struktur atomnya. Jika badan kita kekurangan anti oxidant, radikal bebas akan mengambil electron dari organ kita yg lain menyebabkan organ kita cepat rosak dan secara langsung menyebabkan kita cepat tua atau sakit. Oleh sbb itu, Anti Oksida juga dikenali sebagai Anti Penuaan. Berdasarkan experimen , Anti Oksida dari mesin SD501 akan bertahan selasa 3 hari. Selepas itu, kandungan anti-oksidan sudah tidak ada dlm Air Kangen.

Kesimpulannya, Air Kangen hendaklah diambil secara fresh utk kebaikan maksima serta utk memanfaatkan kebaikan Hydrogen gas yg bersifat Anti oxidant dan Ion OH- yg mampu memberi kita additional oxygen level.

Harap info diatas amat berguna utk rakan2 sekalian. Terima kasih saya ucapkan pada rakan2 yg sudi berkongsi maklumat dan mengajar utk ilmu yg manfaat ini.

Sharing is caring✌

Comments

Popular Posts