Terkini Peluang-peluang Latihan Keusahawanan

AKTIVITI TERKINI

Alhamdulillah semalam 14/11/2021 kami join sesi coaching bisnes kangen di TopGun Shah Alam oleh Master Scifu Saiful Mualim iaitu bekas GM di salah sebuah syarikat dalam Petronas. Next event sapa berminat boleh pm saya 011-20979928. Terima kasih.


Antara catatan yang aku dapat:
  1. Bisnes ini patuh Syariah tiada unsur paksaan dan produk adalah teknologi dan tak berkait dengan unsur geletin.
  2. Bisnes ini adalah daripada hati ke hati. Tiada unsur paksaan.
  3. Faktor kejayaan bisnes perlu tahan lasak dan tak mudah mengalah dengan gelagat bakal customer yang cuba menguji keyakinan distributor.
  4. Ramai user kangen berminat memiliki mesin dan kita perlu SYORKAN mereka memiliknya yang latest iaitu Leveluk K8. Jika tak mampu ada pilihan lain seperti Leveluk SD501.
  5. Produk mesin kangen dikategori ioniser water... bukan filter water. So, masih baru di Malaysia iaitu sejak 2013. Alhamdulillah cemuhan dan komentar negatif dah mula berkurang apabila testimoni masyarakat mula nampak dalam internet dan youtube.
  6. Ada klinik gigi yang telah install mesin kangen... pH 2.5 menjadi tarikan mereka untuk anti septik.
  7. Bisnes kangen water adalah bisnes jangka panjang dan boleh diwarisi. Nombor id bisnessnya tak ada tarikh luput! Best kan?
  8. Enagic tak mengahalang mana2 distributor untuk berniaga produk filter air yang lain-lain!
  9. Bisnes kangen membantu diri dan keluarga menjadi sihat. Testimoni diri sendiri dan keluarga amat penting sebelum mengajak orang memiliki mesin yang bersifat superb.
  10. Kangen mula berkolaborasi dengan beberapa koperasi dan jabatan kerajaan untuk memudahkan kakitangan memiliki mesin yang bagus untuk kesihatan.
  11. Mesin ini tahan lama 15-25 tahun jika dijaga dengan baik. Sebab itu dia tak ada sejuk dan panas.
  12. Pakej bantuan kewangan. Terkini syarikat kangen iaitu Enagic memberi pinjaman tanpa interest dan tanpa penjamin untuk tempoh 24 bulan.
  13. Enagic dalam perancangan membuka cawangan terkini di bebeberapa negara antaranya di Britan dan Turki.
  14. Anda nak miliki mesin kangen secara online pun boleh. Nak tahu? Hanya pm 011-20979928. Mudahkan?
  15. Fokus membantu masyarakat untuk amal gaya hidup sihat, insha Allah rezeki akan datang. Tidak mengejar wang, biar wang mengajar kita. Kita bukan pemburu!
  16. Sentiasa hadir event kangen dan membawa rakan atau kenalan yang berminat untuk memahami secara ikhlas dan bukan paksaan.
  17. Penolakan adalah hadiah untuk kita bagi menguji keyakinan diri tentang produk dan bisnes kangen.
  18. Jika mahukan keseronokan dalam bisnes kangen, mula gunakan buka catatan dan diari.
  19. Semangat adalah umpama magnet ghaib yang menarik orang lain memiliki mesin atau ingin join bisnes kita.
  20. Semua halangan adalah penjana kuasa.
  21. Bersyukurlah akan nikmat anda bertemu dengan air daripada mesin kangen dan rakan2 bisnes yang baik2 orangnya.
  22. Tiada siapa yang pernah gagal. Mereka hanya berhenti mencuba... ha..ha!
  23. Fikiran positif merupakan sentuhan emas yang menarik kekayaan, pencapaian dan keunggulan dalam bisnes kangen.
  24. Hakikatnya pemilik mesin kangen adalah seorang penjimat. Apa pandangan anda... ha..ha! Betul atau mitos?
  25. Akar kebahagiaan ialah sikap membantu.
  26. Belajarlah sebanyak mungkin daripada sifu yang banyak pengalaman. Mereka telah melalui jalan yang terpaksa anda tempuhi.
  27. Permudahkan customer untuk memiliki mesin kangen dan syorkan mana mesin yang paling sesuai dengan kemampuan kewangan. Cuba bantu bawa mereka ke HQ jika mereka berminat.
  28. Antara sedekah yang terbaik ialah memberi air minum yang sihat kepada orang yang memerlukan.
  29. Membeti impak yang positif kepada kesihatan masyarakat. Kekurangan air dalam badan merupakan antara punca penyakit. Fungsi bisnes kangen amat membantu masyarakat untuk mengurangkan gejala penyakit. Kangen water bukan ubat tapi ia banyak membantu untuk cepat penyembuhan.
  30. Dalam bisnes kangen kita perlu bergembira. Bisnes kangen adalah satu seni tersendiri. Perlu pastikan kekuatan masing-masing dan bergerak secara berpasukan atau team. Saling bantu-membantu antara satu sama lain.
  31. Rezeki ada di mana-mana sahaja. Lazimnya customer akan install mesin daripada distributer yang lebih dipercayainya dan senang didekati.
  32. Kita perlu bergelak ketawa dalam menguruskan perniagaan. Sentiasa berbangga dengan apa yang kita lakukan. Pastikan kita berupaya dan gigih melakukannya. Tidak suka merungut!
  33. Kekal positif. Kita perlu mengawal elemen2 negatif dan sebaliknya membina elemen positif bagi mencapai kejayaan.
  34. Persaingan itu bagus. Persaingan memberi peluang kepada kita untuk mempertingkatkan kualiti diri dan menjadi lebih baik.
  35. Antara matlamat besar kita ialah untuk memastikan pelanggan kita sihat dan ceria. Sekiranya mereka sihat dan ceria barulah kita boleh berjaya. Pelanggan akan mewar-warkan kapada jiran-jiranya, rakan-rakan, keluarga dan kenalan.
  36. Dalam era covid19, ramai orang memerlukan penjagaan kesihatan dan wang. Bisnes kangen perlu diwar-warkan kepada mereka yang amat memerlukan penjanaan wang secara santai dan mantap.
  37. War-warkan pembiayaan e-loan oleh Syarikat Enagic yang patuh Syariaah tanpa interest selama 24 bulan.
  38. Boleh memulakan perniagaan kangen dengan tangan kosong! Fakta atau auta? Modal permulaan ialah kesungguhan dan kerja berpasukan.
  39. Usahawan kangen perlu berjiwa kental dan rajin belajar lagi dengan otai2 berjaya. Buang ego dan malas dengan 1001 alasan kecil.
  40. Bercakap benar. Selalu bercakap benar! Orang ramai sukakan kebenaran.
  41. Sekiranya kita mahu mengubah masyarakat. kita perlu mengubah diri sendiri terlebih dahulu. Amal gaya hidup sihat dan minum air yang fresh dari mesin dan kuantiti cukupnya setiap hari.
  42. Usah mengaku kalah hari ini. Tidak kira apa orang kata, impian kita mahu kita dan masyarakat sihat dari sudut kesihatan fizikal, kesihatan kewangan dan kesihatan spiritual.
  43. Fokus kepada stranges... orang yang kita baru kenal atau baru jumpa. Lazimnya keluarga terdekat, kawan rapat, jiran dekat lambat sikit memiliki mesin ini mungkin 4-5 tahun barulah mereka mahu memilikinya. No problem! Just do it!
  44. Hari-hari share air sihat ini dan catat aktiviti harian secara istiqamah.
  45. Peluang bersedekah secara berterusan dengan air kangen. Seronok jiwa kita...
  46. Akan datang setiap rumah majoriti ada mesin kangen atau mesin ioneser water yang hampir sama di setiap rumah di Malaysia.
  47. Cari rakan2 kita di luar negara yang minat bisnes kangen untuk di kembangkan di sana. Biasanya orang2 yang berhijrah cepat menerima peluang keemasan ini.
  48. Keusahawanan sebagai satu proses. Anda mampu menjadi usahawan apabila melalui pelbagai peringkat proses pembangunan usahawan. Anda memerlukan kekuatan fizikal, emosi dan rohani.
  49. Kesetiaan pelanggan. Pelanggan yang berpuas hati dengan produk dan khidmat yang diberikan akan terus kekal. Adalah sukar bagi mereka untuk bertukar kepada jenama atau syarikat lain.
  50. Pemasaran global. Bisnes kangen dikenali sebagai pemasaran tanpa sempadan.
Sedikit pantun:

Hujung tahun kini tiba
Kenduri kahwin mula ketara
Bisnes kangen mudah sahaja
Berjiwa kental terus membara.

Buah mangga masa sebiji
Makan bersama sedap sekali
Jika anda sedang tercari-cari
Mesin kangen mesti dimiliki.

Selamat Maju Jaya.


Comments

Popular Posts