Q&A Menguatkan Sistem Pertahanan Badan

*Soalan: Bagaimana air kangen membantu menguatkan sistem pertahanan badan?*

Ada 3 aspek penting:

1. Badan kita memerlukan voltage. Anti oksidan adalah pembekal utama badan. Untuk sel badan kita berfungsi dng normal, sel2 memerlukan -20mv hingga -30mv. utk menghasilan sel2 baru kita perlukan -50mv. Sbg comparison, sebiji fresh fruit juice boleh menghasilkn -30mv hingga -50mv. Segelas Kangen water fresh dari mesin K8 boleh menghasilkan -1200mv max. mesin Sd501 boleh menghasilkan -800mv max dan Mesin jnr4 boleh menghasilkan -400mv max. KKM dlm artikelnya baru2 ini menggalakkan kita minum hydrogen rich water (air beranti oksida tinggi) sbg salah satu ikhtiar menangani virus C19.

2. Air kangen mengandungi ionized alkaline (alkalize) yg akan buffer atau neutralizekan sebahagian acid dlm badan. Dng itu process detoxification akan berlaku lebih sempurna dan effective dimana sel2 badan akan lebih sihat dengan kurangnya toxin dlm badan.

3. Air kangen bersize halus (5 cluster molecule h2O) spt fitrah asal air yg Allah jadikan berbanding kebanyakan air minuman sekarang yg sudah terkena pencemaran menyebabkan kluster mooecule h2O bersize lebih besar (>15 cluster molecule h2O). Air kangen yg halus ini mudah diserap oleh sel2 badan utk membekalkan cukup minerals, vitamins, dll yg akan menyihatkan sel2 badan utk berfungsi dng lebih baik. Dng itu process hydration (kecukupan air dlm badan) akn dapat berlaku dng sempurna. utk comparison, kerana kehalusannya air kangen mempunyai frekuensi 40-50 hz dan air minuman lain mempunyai >100hz.

Seperti juga sel2 badan, pertumbuhan antibodi juga dirangsang dng 3 aspek di atas. Jika antibodi yg dihasilkan banyak, kuat dan sihat insha Allah sistem pertahanan badan (imunisasi) akan menjadi lebih kuat utk menangani serangan bakteria dan virus.

Diharap sedikit sebanyak dapat membantu

Wallahuaklam
MSSM

Comments

Popular Posts