REFLEKSI HUJUNG MINGGU

Sahabat-sahabat pembaca dihormati apa khabar? Di sini dicatat pengalaman serba sedikit berkaitan mesin ioniser water dan bisnesnya.
  1. Pengalaman diiri sendiri (2016-2022) : 90 peratus air bersih dan sihat ini dari mesin kangen dihadiahkan kepada jiran, keluarga dan rakan... semuanya gembira dan diminum. Kecuali ada juga yang prajudis. No problem, itu biasa sahaja di mana-mana pun.
  2. Setakat ini jarang ada produk penapis air di Malaysia diminta orang refill untuk diminum. Kalau ada pun jarang-jarang kecuali daripada mesin Enagic. Ini berdasarkan pemerhatian saya setakat ini... maaf jika tersilap.
  3. Pendekatan Peralatan Ajaib (Teknologi). Mesin ini menghasilkan 5 jenis air. Kita boleh set sendiri, nak air beauty water pun ada! Yang digemari oleh kaum wanita. Boleh digunakan untuk kecantikan kulit dan awet muda.
  4. Lazimnya, jika customer terus tanya harga mesin... terus mereka lari!! Kenapa? Faham-faham saja lah termasuk mak datin ... ha..ha!
  5. Biasanya yang memiliki mesin ini adalah orang berfikir luar biasa! Pernah minum air ini 21 hari atau lebih, pernah tengok demo keseluruhan, dah dikaji dan kadang-kadang disyor oleh pihak ketiga.
  6. Jika suami dan isteri mengamalkan minum air ini, inshaAllah mereka akan memiliki mesin ini. 
  7. Lazimnya isteri lebih mendominasi untuk memiliki mesin ini. Terutama pesakit kanser payu dara.
  8. Pesakit gout lelaki juga mendominasi memiliki mesin ini dari orang yang mereka percayai dan tidak memaksa memiliki.
  9. Dalam bisnes ini jangan gelojoh nak naik pangkat, nanti ramai orang melarikan diri. Perlu rajin share air, rajin demo, rajin hadir event dan sentiasa tenang dan tegas bila perlu.
  10. Pemimpin silih berganti. Perlu belajar daripada ramai scifu yang berbeza dalam bisnes.
  11. Sapa yang nak miliki mesin ini... kita serah kepada Allah. Kita bantu sebaik mungkin. Mungkin orang yang kita tak kenal. Mungkin orang biasa-biasa sahaja... tak cakap besar!
  12. Seronoknya bisnes kangen mesin... produk di depan mata yang superb dan canggih. Hari2 kita minum airnya. Hari2 kita sedekah airnya. Tak perlu simpan stok. Modal hanya sekali sahaja.
  13. Yang bestnya sejak era covid 19 (2020-2022) ramai rakyat Malaysia mencari-cari air kangen selain daripada air kelapa muda dan bunga cengkih! 
  14. Antara sedekah utama dan terbaik ialah sedekah air minuman. Boleh juga kita niat pahala sedekah air untuk arwah ibu bapa jika sudah tiada di dunia ini.



Comments

  1. Alhamdulillah... Tq doktor perkongsian yg bnyk erti Dari seorg leader... Insyaallah.. semoga success.. 👍👍

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts