Refleksi Minggu Ini

Air kangen bukanlah ubat. Ia minuman sihat. Oleh itu minum sebanyak 2-3 liter sehari pun cukup. Lebih banyak kuantiti lagi baik. Ramai orang sedang mengkaji untuk memiliki mesin ini. Mesin dari Jepun. Kini sudah berada di pasaran Malaysia sejak 2013.

Saya syorkan minum fresh dari mesin adalah lebih baik. Kenapa? Sebab anti oksidanya lebih tinggi. Untuk lebih menyegarkan badan dan cepat menyahkan toksid. Anti oksida tak tahan lama, jadi kita perlu memiliki mesinnya sendiri.

Uniknya mesin ini tahan lebih 20 tahun. Dengan syarat dijaga dan diservis dengan baik. Apa kelebihan tiada sejuk dan panas? Antara sebabnya ia dijangka akan tahan lebih lama.

Kebanyakan penapis air di Malaysia ada sejuk dan panas. (Itulah pilihan orang awam secara majoriti.) Dijangka bertahan 6-9 tahun sahaja. Lepas tu kena ganti baru. Terpulang kepada pemiliknya untuk membuat pilihan.

Tahun 2016 sehingga hujung 2019 kangen water diserang dengan pelbagai tuduhan. Kini serangan telah berkurangan apabila terbukti ia amat bermanfaat untuk gaya hidup sihat. Diserang kerana ia masih baru iaitu bermula 2013 selepas masuk ke Singapura. Di Brunai pun dah ada centre nya sendiri. Saya difahamkan pada awalnya sukar juga masuk ke Brunai. Kini ada di 30 buah negara termasuk USA, Kanada, Jepun, Australia, Dubai, India, Jepun, Pakistan (masih baru) Indonesia, Singapura dan lain-lain.

Terus terang saya menulis di sini, saya tidak taksub dengan teknologi kangen, jika ada yang lebih baik ... saya juga akan juga memilikinya.

Pesanan saya, jika nak jimatkan kos ke klinik atau hospital... milikilah mesin ini. Jika berminat nak jana pendapatan... boleh tanya scifu-scifu yang berjaya dalam bisnes ini. Dengan syarat jadi pengguna air kangen 6 bulan sehingga setahun dulu sampai keyakinan diri yang tinggi dan hadir taklimat2 tentang bisnes ini. Tak perlu terburu-buru.

Ada orang takut nak minum air kangen!! Ha..ha, pelik benar. Alasan diberi, tinggi alkalinya. Bekas perdana menteri Malaysia pun memilik mesin ini.Termasuk beberapa bekas menteri dan YB juga memilikinya. Mesin kangen boleh menghasilkan 7 jenis pH...anda boleh pilih sendiri. 

pH 2.5 (anti septik)
pH 6.0 (beauty water)
pH 7.0 (clean water)
pH 8.5 (drinking water)
pH 9.0 (drinking water)
pH 9.5 (drinking water)
pH 11.5 (strong kangen)






KMS Hasanah Centre
011-20979928
011-20979928


Comments

Popular Posts