Bagaimana Mesin Kangen Menyumbang Kedamaian Rumah tangga?

  1. Keajaiban Sedekah. Hari-hari boleh bersedekah air sihat dan bersih. Jarang orang menolak pemberian atau hadiah ini. Tak percaya? cuba tanya orang yang memiliki mesin kangen dan suka bersedekah.  Orang yang selalu bersedekah walau pun kecil InshaAllah jiwa semakin jernih,  family tenang dan damai serta banyak masalah peribadi dapat diselesaikan.
  2. Makan sekala sederhana. Pelik bunyinya... ha..ha! Kenapa saya kata begitu? Cuba anda perhatikan bila pergi ke restoran fast food... apa yang diberikan untuk minum? Pastinya air berkarbonat. Kenapa? Supaya customer makan banyak bila asid terlalu banyak dalam minuman. Berdasarkan pengalaman customer kami, alhamdulillah kalau makan pun tidak terlalu gelojoh kelaparan kecuali sebahagian kecil yang tidak boleh control makan sebab ikut habit lama.
  3. Mengurangkan masalah tenaga batin terutama kaum lelaki yang mengidap kencing manis. Air kangen bukan ubat dan menyembuhkan tetapi ia membantu kesihatan termasuk masalah tenaga batin.
  4. Apabila ada mesin kangen di rumah boleh terus minum direct dari mesin. Apa kelebihannya? Pastinya fresh air dan tinggi anti oksida. Wajah menjadi lebih cantik terutama kaum ibu dan anak wanita yang ingin sangat kecantikan. Nak best lagi amal juga Ukon.
  5. Untuk ibu-ibu yang mengandung insyaallah proses kehamilan selama 9 bulan tidak lah terlalu memenatkan. Ini berdasarkan pengalaman customer kami yang mengamalkan air sihat ini semasa mengandung.
  6. Keceriaan rumah semakin terserlah apabila ramai orang berhajat nak cuba air sihat ini. Saya sendiri telah lalui hal seperti ini. Salah seorang customer kami adalah seorang pilot kapal terbang... dia pun memiliki mesin ini Leveluk K8 dan familinya pun suka datang dan refill untuk dibawa balik ke Kuantan, Pahang. Syok kan apabila famili suka datang untuk ziarah dan dapat manfaat sesuatu?
  7. Tidur awal dan bangun awal. Mudah tidur dan mudah bangun pagi? Tak percaya? Cuba amal minum kangen water selama 21 hari. Setiap hari 2-3 liter secara istiqamah. Pengurusan anak-anak kecil ke sekolah pun mudah dan ibu ayah tak payah membebel di awal pagi. Nak bangun solat malam pun mudah jika mahu!
  8. Apa yang penting air kangen ialah fresh water dari mesin kangen. Terus minum dan bekalan tidak putus apabila memilikinya. Tahan lebih 20- 25 tahun. Normal penapis air sejuk dan panas 6 - 8 tahun. Lepas tu kena tukar baru. Mesin kangen bukan berkonsepkan penapis air dan ramai orang tak tahu.
  9. Alhamdulillah sejak kebelakangan ini ramai masyarakat dan keluarga  Malaysia, Indonesia, Brunai dan Asia menerima kehadiran mesin kangen. Tahun 2015-2016 mesin kangen agak kontroversi sikit di Malaysia sebab teknologi baru dan psikologi pengguna yang sukar menerima. Kini sudah berubah.
  10. Diharapkan 2030 setiap keluarga di Malaysia memiliki satu unit mesin kangen sekurang-kurangnya. Tiada yang mustahil. Anak menantu boleh berkongsi dengan ibu bapa jika tak mampu. Begitu juga hospital swasta kerajaan dan swasta memiliki teknologi ioniser water ini.

Penulis : Abdul Salam KMS

#beraniberubah
#kongsirezeki
#enagicmalaysia
#enagicjapan
#airhidup
#kebijaksanaansihat
#kmshasanah.com
#sihatspiritual
#sihatfizikal
#sihatemosi






Comments

Popular Posts