Cerita Pagi Ini

"Ibu dah 3 hari tak buang air besar!" Keluh ibu kepada anaknya. Hari ini alhamdulillah kita dah berpuasa Ramadhan tahun 2023 masuk hari ke 20. Syukur ibu dapat berpuasa cuma masalah buang air besar yang dihadapi. 

Mungkin kerana kurang minum air kosong...

Mungkin kurang makan buah...

Mungkin kerana berpuasa... Kami pun tak pasti.





Kebetulan 5 pagi tadi sebelum sahur cuba beri kepada ibu minum sikit air kangen pH 2.5 yang bersifat asidik. Setengah gelas kecil sahaja. Syukur Alhamdulillah selepas solat bersahur dan solat subuh... ibu dapat buang air besar dengan lancar.

Beberapa pengajaran dapat diambil di sini:
  1. Bertuahnya memiliki mesin kangen sebab banyak faedahnya... Ada pelbagai guna.
  2. Atasi sukar buang air besar dengan hanya menelan sedikit air kangen pH 2.5. Setel masalah... Jimat kos dan masa ke klinik.
  3. Ramai orang awam fikir mesin kangen hanya menghasilkan air alkali, salah tu bang!
  4. Mana ada penapis air menghasilkan air asidik pH 2.5!  Mesin kangen adalah mesin ioniser bukan berkonsepkan penapis air.
  5. Jika masih ada ibu, hadiahkan mesin kangen kepada ibu tanda kasih dan sayang kepada ibu. Kesihatan amat penting kepada ibu dan ayah.
  6. Jika ada modal terus miliki mesin. Dapat meneruskan kehidupan keluarga dengan ceria dan gembira. InshaAllah banyak masalah penyakit anggota keluarga dapat diatasi. 
  7. Memiliki mesin ini ibarat satu anugerah yang tak disangka. Contoh, jika berpuasa di bulan Ramadhan tenang dan selesa.

Abdul Salam KMS
Salak Tinggi, Sepang.

20 Ramadhan 1444H.

#kangenwatermalaysia
#sukarbuangairbesar
#pH2.5
#gayahidupsihat
#kangenwaterbukanubat





Comments

Popular Posts