Nak Bersara? Jangan Pernah Mengalah

Motivasi Diri

Berapa umur nak bersara? 60 tahun? 58 tahun? 56 tahun? 55 tahun? Terpulang kepada anda yang menentukannya. FIP nya (First Important Priority) ialah bersara dalam keadaan tenang dan selesa. Bagaimana nak mencapainya?

Saranan...

  1. KEWANGAN PRIBADI. Elakkan pinjaman peribadi sebelum bersara. Langsaikan semua hutang peribadi dengan bank.
  2. KAD KREDIT. Kad kredit hanya tinggal satu sahaja. Pastikan semua hutang kad kredit setel.
  3. RUKUN ISLAM. Tunaikan fardhu haji dan umrah sebelum bersara. Itu yang terbaik. Hendak seribu daya tak hendak seribu alasan.
  4. KESIHATAN. Miliki mesin kangen dan pilih yang terkini teknologi iaitu Leveluk K8. InshaAllah banyak membantu masalah kesihatan kronik. 
  5. IBU BAPA. Tawar diri untuk menjaga ibu bapa sepenuh masa di rumah kita jika mereka terlalu uzur. Jangan tolak menolak untuk menjaga ibu bapa. Sediakan khas bilik mereka yang selesa.
  6. MINDA FRESH. Maafkan semua orang walaupun sukar dimaafkan.
  7. KEMAHIRAN MENUNGGU. Belajar menunggu waktu solat fardhu lima waktu. InshaAllah banyak masa dan lapang dalam hidup.
  8. BELAJAR TERUS BELAJAR. Boleh belajar di mana-mana sahaja. Online atau offline. Tambah ilmu dan tambah pengalaman baru yang berfaedah.
  9. SEMINAR. Hadir mana-mana seminar atau pameran produk yang diingini dalam pelbagai bidang yang berbeza. Di sana kita akan berjumpa mereka yang hebat-hebat. 
  10. KEMAHIRAN BARU. Belajar kemahiran baru samada berbayar atau percuma.
Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada anda. Amal jika serasi dengan anda dan tinggal sahaja tips yang tak tepat dengan diri.

Hi Abdul Salam KMS
KMS CENTRE 

011-2097 9928



Comments

Popular Posts