Cerita Sahabat Lama


Seronoknya ada sahabat sendiri memiliki mesin kangen. Kurang lebih 5 tahun yang lalu memiliki mesin dari kawan di Perak. Sihat dan ceria senantiasa. Masih bertenaga berulang alik dari Kuala Lumpur ke Ipoh.

Dulu pernah belajar bersama di Universiti Malaya dan pernah memegang jawatan kedua tertinggi dalam kepimpinan mahasiswa. 

Orangnya bersusuk tinggi dan kacak. Mudah senyum dan ceria selalu. Pernah mengajar di UIA Kuala Lumpur. Itulah Prof Dr Jamil Hashim. Anak kelahiran negeri Perak.

Prof Jamil Hashim, berdiri di sebelah kiri.

Alhamdulillah kesihatan sentiasa dijaga. Makan minum amat diberi perhatian dan air minuman harian ialah air kangen dari mesin yang dimiliki sendiri. Berdasarkan gambar terkini di atas nampak rambutnya masih hitam bagaikan orang muda walaupun hampir 60an. Tahniah Prof Jamil Hashim. AJK Majlis Fatwa Negeri Perak dan pernah bertugas sebagai pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di kedutaan Malaysia di Kaherah Mesir bahagian hal ehwal pelajar. Pernah dilantik sebagai rektor Kolej Islam Darul Ridzuan, Perak pada Jun 2011.

Moga-moga perkongsian cerita ini dapat memberi inspirasi pembaca blog saya berusaha mengkaji kebaikan teknologi Ioniser water sebelum memiliki. Tak rugi memiliki, bahkan jimat kos perubatan dan masa kita ke hospital. 

Kita tidak menolak hospital dan klinik, bahkan berfungsi sebagai komplemantari antara satu sama lain. 


KMS CENTRE
Abdul Salam 
011-20979928.

#kangenwatermalaysia
#kisahpositif
#gayahidupsihat
#sahabatkangen
#takkenaltakcinta

Selamat Maju Jaya







Comments

Popular Posts