Ramai Tak Pandai Memilih Air Mana Yang Patut Diminum

Berfikir sebentar...

Air Mana Pilihan Anda?

  1. Ramai yang berfikir semua air minuman dalam botol sama sahaja. Betul jika setakat untuk menghilangkan dahaga terutama air berkarbonat yang dicop halal.
  2. Ada orang memilih air minuman yang paling murah walaupun dia orang kaya. Terutama air RO dalam botol bertudung putih.
  3. Ada orang memilih air bergas tanda minuman orang moden dan kontemporari. Aduh sakitnya begini kalau anak-anak kecil pun minum air berkarbonat. Belum tua dah kena gout dan kencing manis!
  4. Ada orang takut minum air mineral terutama yang ada masalah buah pinggang. 
  5. Ramai ahli sukan atau pekerja buruh memilih air berkarbonat untuk bertenaga dan cergas. Saya pun begitu juga semasa remaja, sebab tak tahu kesan jangka panjang.
  6. Ada orang minum air dari lereng gunung sebab air original dan banyak mineral. Namun banyak kesan pencemaran alam sekitar dan berasid.
  7. Yang pasti air Zam-zam adalah air minuman terbaik di dunia.
  8. Ada orang takut minum air kangen, atas alasan alkali tinggi. Sedangkan air kangen ada 5 jenis air. Perlu kaji lagi...
  9. Info penting tentang air di pasaran. Jika bertudung putih ialah air RO. Jika bertudung biru atau hijau : air mineral daripada sumber bawah tanah.
  10. Jika anda nak tahu lebih lanjut tentang manfaat air Ioniser dan teknologinya boleh hubungi kami 011-20979928.
Terima kasih 

#gayahidupsihat
#airsihat
#bahayasalahminum
#bahayagulaputihberlebihan

Comments

Popular Posts